Sunday, September 28, 2008

ေတာင္

အခုတေလာ စာေတြပဲ အဖတ္မ်ားေနတယ္။ ေရးခ်င္စိတ္က သိပ္မရွိလွဘူး။ ဖန္တီးမွဳစိတ္အင္အား က်ဆင္းေနတယ္ပဲ ဆိုပါေတာ႔။ ဒီေတာ႔ ဘာျဖစ္လဲ.. အဖတ္မ်ားၿပီး အေရးမရွိေတာ႔ အ၀င္မ်ားၿပီး အထြက္မရွိ၊ တုိက္ရိုက္ ဥပမာေပးရရင္ေတာ႔ စာေပ၀မ္းခ်ဳပ္ျခင္း ျဖစ္ေနတယ္ေပါ႔ဗ်ာ။ ခက္တာက ဒီကိစၥမွာ ေျပာရရင္ စာေပ၀မ္းႏွဳတ္ေဆး ဆိုတာ မွမရွိပဲ။ အဲ.. ရွိရင္လည္း ၀မ္းႏွဳတ္ေဆးစားၿပီး ေရးထြက္လာတဲ႔ စာေတြကေတာ႔ ေမႊးရနံ႕ လွိဳင္လွိဳင္ပ်ံ႕မွာေတာ႔ မဟုတ္ေပဘူး။

ဖတ္ျဖစ္တဲ႔စာေတြကေတာ႔ အမ်ားႀကီးပဲ။ ျမန္မာ ဘေလာ႔ဂ္ေပါင္း တစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္၊ ဖိုရမ္ကေတာ႔ ေလး ငါး ေျခာက္ခု၊ ႏုိင္ငံျခား ၀က္ဆိုက္ေတြကိုေတာ႔ ထည္႔မေျပာေတာ႔ပါဘူး.. (ျမန္မာလို ေရးထားတဲ႔ စာကေလးေတြကိုေတာင္ ေတာ္ေတာ္ နားလည္ေအာင္ဖတ္ေနရတာ အဂၤလိပ္လိုေရးထားတဲ႔စာေတြဆိုရင္ေတာ႔ ခ်ာခ်ာကိုလည္ေရာ။) ဒါေပမယ္႔လည္း တစ္ခါတစ္ေလ ျမန္မာမဟုတ္တဲ႔သူေတြေရးထားတဲ႔ စာေပလက္ရာေလးေတြက တမ်ိဳးေလးဆန္းသစ္ေနတတ္ျပန္ေရာ။ ဒီေတာ႔လည္း ကိုယ္တတ္သမွ် ေျခတစ္ေပါင္က်ိဳး အဂၤလိပ္အေျခခံကေလးနဲ႔ ေထာင္႔ေတာင္႔ေတာင္႔ ေလငန္းဆြဲေနတဲ႔ ေထာင္႔မက်ိဳးလွတဲ႔ ကိုယ္ပုိင္ျမန္မာစကားေျပ အေရးအသားနဲ႔ ႀကိဳးစားပန္းစား ဘာသာျပန္ျဖစ္သြားေကာ။

အခုေအာက္မွာ ဘာသာျပန္ထားတာကေတာ႔ က်ဴးဘားစာေရးဆရာ ဗာဂ်ီလစ္ယို ျပင္ညဲရိယာ ရဲ႕ “ေတာင္” ဆိုတဲ႔ ၀တၱဳတုိကေလးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၅၇ က လက္ရာပါ။


ေတာင္

က်ေနာ္ေျပာမယ္႔ ေတာင္ က အျမင္႔ေပ ၃၀၀၀ ေက်ာ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဒီေတာင္ တစ္ေတာင္လံုးကို က်ေနာ္ တစစီ ၀ါးစား ျပစ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားၿပီးပါၿပီ။ ေတာင္ကေတာ႔ သာမန္ေတာင္ တစ္ခုပါပဲ။ ေတာင္ရဲ႕ အဂၤါရပ္ေတြျဖစ္တဲ႔ ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္း၊ သစ္ပင္၀ါးပင္၊ ေျမဆီ ေက်ာက္တံုး နဲ႔ ေတာရိုင္းသတၱ၀ါေတြလည္း အစံုအလင္ရွိပါရဲ႕။ ေျပေလ်ာေလ်ာ ေတာင္ေစာင္းေတြမွာ စံုဆန္ တက္ေခ် ဆင္းေခ် ျပဳေနၾကတဲ႔ လူ ဆိုတဲ႔ သတၱ၀ါေတြလည္း ရွိေသးတာေပါ႔။ အခုဆို မနက္တိုင္း ေတာင္ ဆီကို သြားၿပီး က်ေနာ္႔ မ်က္စိထဲ အရင္ဆံုး ေရာက္လာတဲ႔ အရာ၀တၱဳကို ၀ါးစားေနပါတယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အခ်ိန္မ်ားစြာယူၿပီး တကယ္ကို ေလးေလးနက္နက္ လုပ္ေနတာပါ။ အိမ္ျပန္ခ်ိန္ေရာက္လာရင္ေတာ႔ က်ေနာ္႔တစ္ကိုယ္လံုး ေမာပန္းႏြမ္းလ်လွပါတယ္။ ပါးေစာင္ေတြဆို ေရာင္ကုိင္းၿပီး ဟမရေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနေပါ႔။ ခဏတျဖဳတ္နားၿပီးရင္ေတာ႔ ဖိနပ္ခြ်တ္မွာထိုင္ၿပီး အေ၀းတစ္ေနရာက ေတာင္ျပာတန္းကို ေမွ်ာ္ၾကည္႔ရတာ အရသာတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ က်ေနာ္ဘာေတြလုပ္ေနလဲဆိုတာကို က်ေနာ္႔ရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းကို ေျပာျပလိုက္ရင္ေတာ႔ ခပ္ေလွာင္ေလွာင္ေလး ရယ္ၿပီး က်ေနာ္႔ကို အရူးစာရင္းထဲ သြတ္သြင္းလိုက္မလားပဲ။ ဒါေပမယ္႔ က်ေနာ္က စိတ္ေဖါက္ျပန္ ရူးသြပ္ေနတဲ႔သူမွ မဟုတ္ပဲ။ က်ေနာ္ ဘာလုပ္ေနလဲဆိုတာ ကိုယ္တုိင္ ေကာင္းေကာင္းသိပါ႔။ အခုဆိုၾကည္႔ က်ေနာ္စားစားေနတဲ႔ေတာင္ရဲ႕ အျမင္႔ေကာ အက်ယ္ေကာ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ႔နည္းလာတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည္႔တတ္ရင္ သိသိသာသာ ကိုျမင္ႏုိင္ေနၿပီ။ ေနာက္ပိုင္းဆိုရင္ေတာ႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိလာၿပီး မွ ဒီလိုျဖစ္တာဟာ ဘူမိေဗဒဆိုင္ရာ အေျပာင္းအလဲေတြေၾကာင္႔လို႔ ဆိုၾကလိမ္႔မယ္။ တကယ္ေတာ႔ ဒါဟာက်ေနာ႔္ရဲ႕ ပရိယာယ္ပဲေလ.. အျမင္႔ေပ ၃၀၀၀ေက်ာ္ရွိတဲ႔ ေတာင္ႀကီး တစ္လံုး လံုးပါးပါးသြားတာ က်ေနာ္႔ေၾကာင္႔ပါလို႔ ရုိးရိုးသားသား ၀န္ခံခ်င္စိတ္ ရွိမယ္႔လူ ဒီေလာကမွာ မရွိေသးဘူး မဟုတ္လား။

ေဖါက္ျပန္ေနေသာ အမွတ္တံဆိပ္မ်ား

သူမ၏ အသက္ကင္းမဲ႔ေသာ ခႏၶာကိုယ္ ထုိေမႊ႕ယာထက္၀ယ္ လဲေလ်ာင္းေနခဲ႔သည္မွာေတာ႔ အတန္ငယ္ပင္ ၾကာျမင္႔ပါေခ်ၿပီ။

သူမသည္ ေမွာက္ရက္ အေနအထားျဖင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေနရာမေရြ႕ တည္ၿငိမ္ေသာ အေလာင္းေကာင္မ်ားတြင္ ကမၻာ႔ဆြဲအားေၾကာင္႔ ျဖစ္ေလ႔ရွိေသာ ေသြးအနည္ထုိင္ျခင္း ျဖစ္စဥ္သည္ သူမ၏ ေက်ာကုန္းကို သဘာ၀မက်စြာ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနေစသည္။ အခုအခ်ိန္တြင္ ခပ္ေတာင္႔ေတာင္႔ ျဖစ္စျပဳေနၿပီျဖစ္ေသာ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးကို ဆြဲမၿပီး ပက္လက္လွန္လုိက္မည္ဆိုပါက ကုိယ္အေရွ႕ျခမ္းတြင္္္ နီညိဳရင္႔ရင္႔ ေသြးအနည္ထိုင္ကြက္မ်ားကို ေတြ႔ရမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ေသြးအမ်ားစု အနည္ထုိင္ေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားေတြကေတာ႔ ပံုမွန္ထက္ ခပ္တုတ္တုတ္ ျဖစ္ေနၿပီး မ်က္ႏွာႏွင္႔ ေခါင္းပို္င္းကေတာ႔ လူျမင္မေကာင္းေအာင္ မည္းနက္ေနပါသည္။

သူမ၏ ခႏၶာကိုယ္တြင္ ရွိေသာ ေဆးမွင္ေၾကာင္မ်ားကေတာ႔ ေဖ်ာ႔ေတာ႔ ျဖဴဆြတ္ေနေသာ အေရျပားေပၚတြင္ ထင္ထင္ရွားရွား ႀကီးကို ေပၚလြင္ေနပါ၏။

မွဳခင္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕သည္ အခန္းထဲတြင္ မီးမ်ားကို ထြန္းညိွလိုက္သည္။ ပလတ္စတစ္ဘြတ္ဖိနပ္ႏွင္႔ စကၠဴအေပၚရုံအက်ၤ ီမ်ားကို ၀တ္ဆင္ထားေသာ အဖြဲ႔၀င္မ်ားသည္ လက္ကိုင္ ခရမ္းလြန္ေရာင္ခ်ည္ မီးအိမ္မ်ား အကူအညီျဖင္႔ အမွဳသက္ေသခံ ေသြးစေသြးနမ်ား၊ သုက္ေသြး အစြန္းအကြက္မ်ားကို လိုက္လံရွာေဖြေနၾကသည္။ အေ၀းေျပးကားလမ္းနံေဘးက အေပါစားဟိုတယ္တစ္ခုရဲ႕ ဒီလိုအခန္းမ်ိဳးမွာ အဖဲြ႕၀င္ေတြ ရွာေနၾကတဲ႔ အရာႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုေတာ႔ ေဖါေဖါသီသီ အခ်ိန္မေရြး ရွာေတြ႕ႏုိင္ပါရဲ႕။ ေဟာ္တယ္မန္ေနဂ်ာက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ၿပီးေအာင္လုပ္က်ဖုိ႔ ေဆာ္ၾသေနပါေပါ႔။ ဒင္းကမ်ား လူသတ္မွဳ စစ္ေဆးေနတဲ႔ ရဲအဖြဲ႕ကို သူ႔ရဲ႕ေဟာ္တယ္မွာ အခန္း၀င္ရွင္းေနတဲ႔ သန္႔ရွင္းေရး အလုပ္သမေတြကို ဆက္ဆံသလို အေပါက္မ်ိဳးနဲ႔။

က်ႏုပ္သည္ ကုတင္ေပၚမွ အေလာင္းေကာင္ကို ေစ႔ေစ႔ၾကည္႔လိုက္သည္။ ေသဆံုးသြားတဲ႔ ေကာင္မေလးဟာ လြန္ေရာကြ်ံေရာ အသက္ ၂၄ ႏွစ္ေလာက္ပဲရိွဦးမွာျဖစ္ေပမယ္႔ ဒီထက္ အမ်ားႀကီးပိုၿပီးရင္႔ေရာ္ေနတဲ႔ ပံုေပါက္ေနပါတယ္။ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီ ေပါ႔စတစ္ျဖစ္ၿပီးကတည္းက ေသြးေရာင္းစားလို႔ မရေတာ႔ေသာ သူမအေနျဖင္႔ သူမ၏ ရွင္သန္ေရးအတြက္ ခႏၶာကိုယ္ကို စီးပြားေရးကုမၸဏီမ်ားထံ ၀ကြက္အပ္ႏွံထားခဲ႔ရပံုရွိေလသည္။ လွတပတ၊ ၾကည္႔ေပ်ာ္ရွဳေပ်ာ္ရွိေသာ မိန္းမပ်ိဳေလးမ်ား၊ ေယာက္်ားပ်ိဳေလးမ်ား အေနျဖင္႔ “ႀကီးငါးႀကီးကုမၸဏီ” မွ ထုတ္လုပ္ေသာ ပစၥည္းတမ်ိဳးမ်ိဳးကို ႏွစ္သက္ရာေရြးခ်ယ္ျပီး ၄င္း၏ ေၾကျငာေဆးမွင္ေၾကာင္ရုပ္ကို မိမိတုိ႔ကုိယ္တြင္ ထိုးႏွံလိုက္ျခင္းျဖင္႔ ႀကီးငါးႀကီးမွ ေသာင္းဂဏန္းမွ်ေသာ ေထာက္ပံ႔ေၾကးကိုရႏုိင္ပါသည္။

ေဆးစဲြေနေသာ မိန္းမပ်က္ တစ္ဦးအတြက္ေတာ႔ အေတာ္အတန္မ်ားေသာ ေငြေၾကးပင္ျဖစ္သည္။

သူမရဲ႕ခႏၶာကုိယ္ေပၚမွာလည္း မ်ားျပားလွစြာေသာ ေၾကျငာေဆးမွင္ေၾကာင္ရုပ္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင္႔တစ္ခု ထိကပ္လုနီးစြာတည္ရွိေနၾကသည္။ မက္စ္အခ်ိဳရည္၊ သရီးဒီသြားတုိက္ေဆး၊ ေဂၚဇီလာျခင္ေဆး ႏွင္႔ အျခားေသာ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားလည္း ပါေသး၏။ ဒီလုိေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ အမွတ္တံဆိပ္ရုိက္ႏွိပ္ထားေသာ ပစၥည္းထုတ္ရန္အသံုးျပဳသည္႔ ပလတ္စတစ္စအေဟာင္းမ်ားကို ကားပါကင္ကြင္း၊ ေရေျမာင္းမ်ားထဲတြင္ က်ႏုပ္အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ေတြ႔ခဲ႔ဖူးသည္။ ဒီ ကုမၸဏီတံဆိပ္မ်ားက သူမကိုယ္ခႏၶာကို အမွိဳက္ပံု ႏွင္႔ အလားသ႑ာန္တူေစေလသည္။ တကယ္ဆိုရရင္ သူမ၏ ယခ ုလက္ေတြ႔ ျဖစ္စဥ္သည္လည္း အမွိဳက္ပံု တစ္ခုႏွင္႔ သိပ္မျခားလွေခ်။

တစ္စံုတစ္ေယာက္က သူမကို စိတ္ႀကိဳက္ အသံုးျပဳၿပီး ဒီအခန္းထဲမွာ လက္လြတ္စပယ္ လံုးေခ် လႊင္႔ပစ္ထားခဲ႔ျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ သူမရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ တစ္ဦးတစ္ေလကသာ ရွာရွာေဖြေဖြ ရင္ခဲြရုံထဲထိ လိုက္လာၿပီး သူမ၏ေနာက္ဆံုး ခရီးကို ႏွဳတ္မဆက္ခဲ႔ပါက က်ႏုပ္တို႔အေနျဖင္႔ သူမ၏ နာမည္ကိုပင္ သိႏုိင္ရန္ သိပ္အခြင္႔အလန္းမရွိပါ။

သူမရဲ႕ တင္ပါးခြက္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာေတာ႔ “ဂြတ္ေမာနင္း ေပါင္မုန္႔” ေဆးမွင္ေၾကာင္ကို ေတြ႔ရေလသည္။ ဒါဟာ သူမ၏ ကုိယ္ပိုင္စိတ္ကူးလား၊ ကုမၸဏီ၏ စိတ္ကူးလားေတာ႔ မသိႏုိင္ေတာ႔ပါ။

သူတို႔၏ ဘန္းစကားႏွင္႔ဆိုလွ်င္ေတာ႔ ဒါကို “ကုိယ္႔ကုိကုိယ္ေစ်းကြက္တင္ျခင္း” ဟု ေခၚပါသည္။ အစပိုင္းမွာေတာ႔ ကုမၸဏီခပ္ႀကီးႀကီးတစ္ခုရဲ႕ အထင္ကရ အမွတ္တံဆိပ္ကိုသာ ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးပါသည္။ တစ္ကုိယ္လံုးတြင္မွ တစ္ခုတည္းသာျဖစ္၏။ အဲ.. ေနာက္ေတာ႔ သိပ္မၾကာပါဘူး.. ႏွစ္ခုျဖစ္လာသည္။ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ေသာ ေဆးမွင္ေၾကာင္ စီးပြားေရးေစ်းကြက္ မွာတ၀ဲ၀ဲလည္ရင္း ေနာက္ေတာ႔ သူမတို႔၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ ေၾကျငာသင္ပုန္းေဟာင္း တစ္ခုျဖစ္လာေပသည္။ ထိုအခါ သိပ္ၿပီးဆြဲေဆာင္မွဳ မရွိေတာ႔ေသာ သူမတို႔၏ ေဆးစဲြေနေသာ ခႏၶာကိုယ္ ေဖ်ာ႔ေတာ႔ေတာ႔ကုိ ႀကီးငါးႀကီး မွ စိတ္၀င္စားျခင္း မရွိေတာ႔ပါ။

ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးေရာက္ၿပီဆိုရင္ေတာ႔ ႀကီးငါးႀကီး ႏွင္႔ အလုပ္ဆက္လုပ္လို႔မရေတာ႔ပဲ ရပ္ကြက္ထဲမွာရွိတဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေပါက္စေလး ေတြနဲ႔ပဲ ဆက္ဆံၿပီး ေငြရေအာင္ဆက္ရွာရပါေတာ႔တယ္။

အခု မိန္းမပ်ဳိေလးလည္း ဒီလိုဘ၀မ်ိဳးထိေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ သူမရဲ႕ ေက်ာကုန္းေပၚ လက္ျပင္ခြက္ႏွစ္ခုၾကား ေနရာမွာ “ေရႊစည္းစိမ္ အသားကင္ဆုိင္” ေၾကျငာနဲ႔ ဘယ္လိုသြားရမယ္ဆိုတဲ႔ ေျမပံုငယ္ေလး တစ္ခုကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သူမရဲ႕ေနာက္ပိုင္းက ဆက္ဆံတဲ႔ ေဖါက္သည္ေတြဆိုရင္ ဒီေၾကျငာေလးကို ေတြ႔မိျပီး အိမ္အျပန္ ညစာအျဖစ္ အဲဒီဆိုင္မွာ ၀င္စားျဖစ္ရင္ေတာင္ စားျဖစ္ႏုိင္ေသးတယ္။ ဒီလုိအေတြးမ်ိဳးကို ေတြးတာနဲ႔တင္ ေအာ္ဂလီဆန္ပါ႔။

တကယ္ေတာ႔ သူမဘ၀က ဘာနဲ႔တူလည္းဆိုရင္ အေၾကြေစ႔ထည္႔ အခ်ိဳရည္ဘူးေရာင္းတဲ႔ စက္လိုပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ စက္ဟာ သံုးမရေအာင္ပ်က္ေနျပီး အထဲမွာလည္း ဘာအခ်ိဳရည္ဘူး၊ ဘာအေၾကြေစ႔မွ မရွိေတာ႔ပါဘူး။ ဒီေတာ႔ ဘယ္သူမွလည္း အေရးတယူ မျပဳက်ေတာ႔ဘူးေပါ႔။

ေသြးစက္ေတြ ေဘးဘီ စဥ္တာကို ၾကည္႔ရတာေတာ႔ လူသတ္သမားဟာ အေလးခ်ိန္ရွိျပီး တံုးတဲ႔ လက္နက္ကို သံုးသြားခဲ႔တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔ရပါတယ္။ အခင္းျဖစ္ပြားတဲ႔ေနရာနဲ႔ ႏွစ္လမ္းေက်ာ္မွာေတာ႔ စြန္႔ပစ္ထားတဲ႔ တင္းပုတ္တစ္ခုကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိပါတယ္။ တင္းပုတ္မွာ သူမရဲ႕ ဆံပင္နဲ႔ ေသြးစအခ်ဳိ႕ ကပ္ေနပါတယ္။ လက္ေဗြရာ ဘာညာေတာ႔ မေတြ႕ရပါဘူး။

က်ႏုပ္အေနနဲ႔ မွဳခင္းစံုစမ္းေရး ရဲတပ္ဖြဲ႕မွာ လုပ္တာၾကာပါၿပီ။ ဒီလိုအမွဳမ်ိဳးဆိုရင္ တရားခံကို ရွာမေတြ႔ပဲ ထာ၀စဥ္ အမွဳပြင္႔ရက္ႀကီးပဲ ျဖစ္သြားတတ္တယ္ဆိုတာလည္း သိေနေလာက္ေအာင္ကို လုပ္သက္ရင္႔ေနပါၿပီ။

ဘာျဖစ္လို႔မ်ား က်ႏုပ္အေနနဲ႔ ဒီအလုပ္မွာပဲ ဆက္လုပ္ျဖစ္ေနေသးလဲကေတာ႔ ဘုရားပဲသိပါတယ္။



(No Logo by Duncan Shield ကို ခံစားျပန္ဆိုထားပါသည္။)